פנייה להנהגת באר שבע - חזקו את רוח הסובלנות, הדמוקרטיה והממלכתיות בעיר!

23.9.24

לכבוד:רוביק דנילוביץ- ראש העיר

       חפצי זוהר- סגנית עיריית באר שבע ומחזיקת תיק החינוך

הנדון: תגובת העירייה כלפי מקרי אלימות, גזענות ושנאה

בשבוע האחרון סוערות הרוחות בעיר לאחר שבתיכון ״זילברמן״ התרחשו אירועי אלימות במסגרתם ילדה בת 12, אשר על פי הפירסומים אמרה בדיון במסגרת פנים כיתתית שבעזה נהרגים בלתי מעורבים, מצאה את עצמה מול עשרות ילדים שצורחים בקצב "שיישרף לכם הכפר".לצערנו, לצד קריאות של גזענות ושנאה, ובמקום להוריד את גובה הלהבות, סגן ראש העיר, מר׳ שמעון טובול, החמיר את המצב באמירות אלימות וגזעניות. 

לא שמענו אותכם, ראש העיר מר רוביק דנילוביץ' וסגנית ראש העיר הד"ר חפצי זהר האחראית גם על מערכת החינוך, מגיבים לאירוע, מנסים להכיל אותו ומתווים דרך חינוכית וערכית ברורה, שלאורה יכולים לצעוד שאר תושבי העיר. 

אין אנו יודעים בדיוק מה נאמר בכיתה עצמה, אך חשוב להדגיש גם בימים אלו כי ההכרה בכך שמלחמה גורמת לסבל של חפים מפשע אינה אמירה אנטי ציונית, אלא אמירה אנושית, הומנית שרואה את סבל האדם משני צידי הגבול. אין בכך כדי לאיים על הסולידריות הישראלית, לאתגר את חזון המדינה היהודית והדמוקרטית ואין אמירה זו מהווה חוסר אמון במדינת ישראל, ברשות המקומית או בבית הספר עצמו. גם אם דבריה מאתגרים את השיח, הרי שהיא, כמו כל ילד וילדה, נער ונערה, ראויה למוגנות. הזכות הזו היא החובה המוטלת בראש ובראשונה עליכם.

כמנהיגי ציבור אנו מצפים מכם לא להשאיר את המרחב הציבורי בוואקום (אליו זולגים קולות הקיצונים) ולהפיץ מסר רשמי מראש העיר, סגניו ומועצת העיר אשר מחזק את רוח הסובלנות, הדמוקרטיה, הממלכתיות וההומניות בבאר שבע. אי אפשר להשאיר את השיח המקטב, המפלג והשונא להתנהל מעצמו ללא תגובתכם המנהיגותית והערכית בכל אמצעי התקשורת  והרשתות החברתיות.

נדרשת תגובה מנהיגותית, שתפתח  את האפשרות לשיח של אמון בין הקבוצות השונות החיות בעיר וכזה שמצליח להכיל שונות, פלורליזם וחופש של הבעת דעות. 

חתומים,

תושבי העיר באר שבע


בלה אלכסנדרוב    צור קשר עם יוצר העצומה

חתימה על עצומה זו

בהרשמתי, אני מסכים כי בלה אלכסנדרוב יוכל לראות את כל המידע שאני מספק בטופס זה.

לא נציג את כתובת הדוא"ל שלך באופן ציבורי באינטרנט.

לא נציג את כתובת הדוא"ל שלך באופן ציבורי באינטרנט.


אני נותן הסכמה לעיבוד המידע שאני מספק בטופס זה למטרות הבאות:




פרסום ממומן

נפרסם עצומה זו ל 3000 אנשים.

למד עוד...