החזרת מסגרות חינוכיות לילדים בגולן - דרישה למערכת חינוך ישובית לשעת חירום

עצומה: דרישה למערכת חינוך ישובית לשעת חירום 

לכבוד:
שר החינוך, ראש מועצה אזורית גולן וסגניו, מנהל מחלקת חינוך, מנהלת משרד החינוך צפון, מפקד פיקוד העורף 

אנו, הורים לתלמידים במוסדות החינוך בגולן, פונים אליכם בקריאה דחופה למצוא פתרונות חינוכיים לילדינו בעקבות סגירת המסגרות החינוכיות מגיל המעון ועד לתיכונים עקב המלחמה.

המצב הנוכחי פוגע באופן משמעותי בילדים ובמשפחותיהם. בזמן שההורים מחוייבים לעבוד כרגיל, הילדים נשארים בבית, ללא מסגרות תומכות, כאשר רבים מהם נאלצים לבלות את רוב יומם מול מסכים או משוטטים בחוץ ללא השגחה.

בנוסף, הנחיות פיקוד העורף אינן מתיישבות עם המציאות. מצד אחד, מתאפשר לילדים לצאת לפעילות הפגתית, ומצד שני מסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי נשארות סגורות. נשאלת השאלה: אם ילדים יכולים לצאת לפעילויות שונות, מדוע לא ניתן להפעיל עבורם מערך חינוכי מסודר וממוגן?

אנו דורשים ממשרד החינוך, פיקוד העורף, והמועצות המקומיות:

•⁠ ⁠לפתוח מסגרות חינוכיות חלופיות בכל ישוב בגולן. למשך חצי יום לפחות! באחריות מנהלי בתי הספר והגנים - אי אפשר לצפות מרכזי חינוך במושבים, שלרוב מועסקים  במשרה חלקית, לנהל לוחות זמנים של מאות ילדים בגילאים שונים.

•⁠ ⁠לשקול מחדש את המדיניות הנוכחית, שבה המורים והגננות מועסקים במתכונת של לימוד מרחוק, בעוד ההורים צריכים לדאוג לפתרונות חלופיים בעצמם. 
לימוד מקוון לא נותן מענה אמיתי, לפחות לא בגילאי יסודי. לא להורים, שנדרשים לתפעל מערך מורכב בעיקר כשיש יותר מילד אחד בבית ולא למורים, שקורסים תחת העומס עם ילדים בבית בעצמם.
אין סיבה כאמור, שמורים וגננות לא יגיעו לעבודה כרגיל במסגרות יישוביות, על פי הנחיות פיקוד העורף - במרחבים מוגנים או אפילו בבתים פרטיים עם ממ״ד.

צריך לבנות באופן מיידי מערכת לימוד בחירום שמנצלת את המשאבים המקומיים של הישוב מבחינת מורים/גננות/מבנים.
ובמידה ואין הגבלות על נסיעה במרחב, מורים יכולים גם לנסוע מישוב לישוב.

אנחנו מבינים את חשיבות ההגנה על חיי ילדינו, אך יחד עם זאת, יש צורך להעניק לילדים מסגרת, גם בזמני חירום, על מנת לשמור על שגרת חיים בריאה עבורם, ועל שגרת עבודה ותפקוד נורמליים עבורנו.

יש להשתמש בתקציבים שהוקצו לטובת הצפון בזמן חירום זה, כדי לדאוג למסגרות עבור הילדים או לצורך מתן פיצויים להורים שיבחרו להישאר בבית עם הילדים ולא ילכו לעבודה.

אנו דורשים את התייחסותכם הדחופה למציאת פתרון הולם עבור הילדים והמשפחות.

חתמו עכשיו על העצומה והשמיעו את קולכם


הורי ילדי הגולן    צור קשר עם יוצר העצומה

חתימה על עצומה זו

בהרשמתי, אני מסכים כי הורי ילדי הגולן יוכל לראות את כל המידע שאני מספק בטופס זה.

לא נציג את מספר הטלפון שלך באופן ציבורי באינטרנט.


אני נותן הסכמה לעיבוד המידע שאני מספק בטופס זה למטרות הבאות:




פרסום ממומן

נפרסם עצומה זו ל 3000 אנשים.

למד עוד...